Als bezoeker wil je maar 1 ding: dat een website je begrijpt. Dat ‘ie aanvoelt waar je heen wilt en wat je nodig hebt. Gelukkig slagen steeds meer sites daarin. Toch blijven er hopeloze gevallen en goedbedoelde miskleunen.
Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie is het zoveel mogelijk waarmaken van je online doelen. De artikelen in deze categorie helpen je bij het optimaliseren van de conversie op je site.
Top 3 artikelen conversie optimalisatie
- ‘Hoezo conversie? Ik verkoop toch niets online’
- Waarom je je marketingbudget onmiddellijk moet bevriezen
- 5 verleidingstips voor online dagaanbiedingen
Voor veel online marketeers, e-commercemanagers en ceo’s is conversie optimalisatie (CRO) nog een ondergeschoven kindje. Uit onderzoek blijkt dat 95 cent van iedere marketingeuro wordt uitgegeven aan het binnenhalen van bezoekers op de site.
De resterende vijf cent is om bezoekers te laten converteren tot klanten, het behalen van meer leads of het maximaliseren van de advertentie-inkomsten.
Micro en macro conversies
Bij conversie optimalisatie maken we het onderscheid tussen macro en micro conversies. Macro conversies is het behalen van de meest belangrijke doelen, zoals:
- een bestelling
- inschrijven van nieuwsbrief
- een offerte-aanvraag
Micro conversies ondersteunen de doelen. Daarbij kun je denken aan:
- het delen van een product/artikel delen via een social network
- het scrollen tot aan onderaan de pagina
- meer dan 5 pagina bekijken in een sessie
5 verleidingstips voor online dagaanbiedingen
Het aantal webwinkels met dagaanbiedingen schiet als paddenstoelen uit de grond. Uitdaging is de spontane aankoop (van zaken die je niet van plan was nu te kopen). Welke methodes gebruiken deze websites om bezoekers te verleiden?
De tijd tikt weg
Vertel van hoe laat tot hoe laat de dagaanbieding geldig is. En laat letterlijk zien dat de tijd weg tikt terwijl de bezoeker de aanbieding bekijkt. Dat geeft de bezoeker het gevoel van urgentie: Ik moet nu bestellen anders mis ik dit aanbod.