De afgelopen periode heb ik 2 themapockets geschreven voor De Zaak – het kennisnetwerk voor ondernemers.
- Meten én verbeteren met Google Analytics
- Een website die werkt!
De boekjes zijn geschreven voor iedere professional die meer rendement uit een website wilt halen, maar zich afvraagt waar te beginnen. Voor de prijs hoef je het niet te laten: slechts 8,50 euro per stuk. De titels:
Meten is weten. Dit gezegde is zeker van toepassing op internet, dus ook op jouw website. Leer de basisbeginselen van websiteverkeer in kaart brengen en analyseren. En de volgende stap: je website verbeteren.
Hoofdstuk 1 – Het hoe, wat en waarom van Google Analytics
Hoofdstuk 2 – Aan de slag
Hoofdstuk 3 – Accountinstellingen, doelen, filters en meerdere profielen
Hoofdstuk 4 – Rapporten, rapporten en nog eens rapporten
Hoofdstuk 5 – Koppeling met Adwords, campagnes en e-commerce
Hoofdstuk 6 – Woordenlijst
De themapocket ‘Een website die wérkt!’ leert je stap voor stap hoe je (aanmerkelijk meer) geld kunt verdienen met aanwezigheid op het wereldwijde web. Vertrekpunt is de uitdaging om met een frisse blik naar je bedrijfsactiviteiten te kijken. Hoe kun je die op een lucratieve manier vertalen naar internet?
Hoofdstuk 1 – Een webstrategie kiezen en doelstellingen bepalen
Hoofdstuk 2 – Ontwerp, content en zoekmachine-optimalisatie
Hoofdstuk 3 – Budgetteren, taken inventariseren, uitbesteden of zelf doen en plannen
Hoofdstuk 4 – Het bureau scherp houden, valkuilen, testen en live gaan
Hoofdstuk 5 – De website staat live en nu verder